Amb data del 13 de setembre, els trens dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FCG) de la línia S2, la de Sabadell, han començat a còrrer per la via nova, la del túnel que ha foradat mitja ciutat fins a Ca n’Oriac.
De moment només ho fan des de l’estació “Can Feu | Gràcia”, on comença el tram nou (no pas des del castell, però), fins a la també nova estació del Passeig, substituint per tant el mateix servei que ja teníem. L’Estació de Sabadell i la de la Rambla (dues igualment) han deixat de funcionar després de 90 anys de fer-ho.
La resta de l’obra encara està per estrenar. La següent estació del nou prolongament, la de “La Creu Alta”, i les altres dues futures fins al final decidit per la Generalitat, encara no estan a punt. En vuit anys de feina encara no n’hi ha hagut prou.
Diuen que cap a la propera primavera ja les podrem fer servir (això vol dir el 21 de març però també vol dir el 20 de juny), si més no les dues següents si no totes. Ja ho veurem.
El que sí hem vist ara, a la cerimònia d’inauguració d’aquest primer tram nou i en els panells expositors de l’obra que s’estrena, és que la previsió és seguir cap a l’estació de “La Creu Alta” (no “Eix Macià”), la de “Sabadell Nord” (no plaça d’Espanya) i la de “Ca n’Oriac | Parc del Nord”, o sigui, cap a les estacions que s’estan acabant de posar a punt esmentades amb els noms que cada veïnat ha manifestat que han de tenir cada una, detall que també s’ha tingut en compte amb la de “Can Feu | Gràcia”. Del toponímic que correspon al “Passeig” ja en parlarem un altre dia…
Després d’anys de reclamar aquestes rectificacions als errors inicials, que no era res més que demanar que es complís la normativa sobre el respecte a la nomenclatura tradicional (si l’estació està a La Creu Alta, s’ha de dir “La Creu Alta” i no “Eix Macià”, que no és el nom d’enlloc), ara veiem que algú ho deu haver entès. Ens ho sembla, perquè ningú ha gosat contestar-nos, per escrit i amb garanties, amb aquest reconeixement de la nostra raó.
Bé. Repetim: ja ho veurem…