La FAVS davant el temporal de vent que va afectar la nostra ciutat i sense perjudici de tractar-se d’un fet difícilment previsible, vol deixar constància de les deficiències greus i la manca de preparació de la ciutat per fer front a aquest tipus de situacions.
Pel que fa al subministrament elèctric, lamentar i denunciar la inacceptable desinformació de les empreses elèctriques i el mateix ajuntament. Els telèfons d’informació més que donar respostes el que han generat és incertesa i impotència. Recordar que va ser necessària la mobilització ciutadana en determinats barris com a El Poble Nou o Can Deu perquè es dotessin de grups que subministressin electricitat després de més de 36 hores de tall elèctric, fins a la reparació de l’avaria, i que a dia d’avui desconeix la data de normalització.
Pel que fa a les intervencions en els àmbits que són competència de les administracions, queda clara la insuficiència de personal, brigades i mitjans per atendre adequadament situacions d’aquestes característiques i la inexistència de plans alternatius externs que supleixin les deficiències pròpies
La FAVS considera que es fa necessari analitzar les mancances detectades amb vista a pal·liar els efectes d’aquest tipus de situacions i extreure conclusions, tant pel que fa a la planificació de les brigades de la ciutat com la necessitat de disposar amb un pla per complementar les deficiències pròpies. En la mateixa direcció preventiva, és fonamental l’existència d’un protocol amb les companyies subministradores en què s’estableixin mecanismes per minimitzar els efectes d’aquest tipus de sinistres.
En un altre ordre de coses, la FAVS considera necessari que l’Ajuntament posi a disposició de la ciutadania els seus recursos informatius i jurídics per assessorar i, si escau emprendre accions contra els que corresponguin pels perjudicis ocasionats
Sabadell, 11 desembre 2014
FAVS