Potser heu sentit que en algunes zones de La Creu Alta (i també de Can Puiggener) hi ha problemes amb la recepció de canals de la TDT. Des d’Atenció Ciutadana han trucat a llega800 ( 900 833 999 ), que és l’empresa depenent del Ministeri que gestiona la incidència amb el senyal de TV. Ofereixen dues opcions gratuïtes per solucionar l’avaria:
– Envien un filtre per correu ordinari que cada comunitat s’ha d’instal·lar pel seu compte a la seva antena i resintonitzar cada veí la seva TV individualment.
– Demanar que un tècnic de l’empresa vingui al domicili per fer la instal·lació del filtre a l’antena. També cada veí haurà de resintonitzar la seva TV. El tècnic triga unes 48 hores a contactar amb el president de la comunitat per concretar el dia i hora.
Ambdues opcions de contacte són GRATUÏTES pels veïns i l’única manera de solucionar la situació és trucant a l’empresa. És preferible que la trucada la faci el/la PRESIDENT/A de la comunitat, ja que li demanaran dades de l’edifici. Cal triar una de les dues opcions que ofereixen. Després, apuntar número de referència per possibles reclamacions i ESPERAR.
NO cal trucar directament a cap “antenista”. El responsable no és l’Ajuntament ni l’antena del Corte Inglés.
Sembla que el tema de la resintonització de la TDT s’està convertint en un mal sòn, de molt mal gust. Està anunciat que entre els anys 2017 i 2020 haurem de tornar a reajustar tots els nostres canals. I si només parléssim de resintonitzar els televisors potser no seria un problema excessiu; el mal està en que també ens toca, i ens tocarà, tornar a ajustar les antenes. O sigui, que haurem de tornar a tocar-nos les butxaques.
Tot plegat perquè la senyal de la televisió i la de les connexions telefòniques ‘mòbils’ comparteixen les mateixes freqüències, cosa que resulta més aviat un inconvenient que no pas una avançada tecnologia.
I sense parlar del que això afecta a la nostra salut…